Thursday 14 April 2011

TABUNG PENDIDIKAN TAKAFUL GE

Pendidikan adalah pelaburan untuk masa depan. Dengan peningkatan kos pendidikan secara berterusan, individu sewajarnya tidak lokek memperuntukkan dan mempelbagaikan jenis tabungan untuk keperluan masa depan.
Unit amanah adalah pelaburan yang berisiko lebih rendah dengan pulangan berpatutan untuk jangka panjang. Bagi tabungan pendidikan, instrumen pelaburan berisiko rendah dan kecairan tinggi amat sesuai. Ini membolehkan mereka menjual balik pelaburan masing-masing ketika memerlukan.
Di samping instrumen pelaburan, polisi insurans merupakan antara produk yang semakin mendapat perhatian masyarakat.
Pelan pendidikan ini direka bagi tujuan tabungan pendidikan anak-anak ketika mereka mencapai umur 18 tahun.
Lazimnya, ia bertujuan membiayai kos pengajian anak-anak untuk ke kolej ataupun universiti. Dengan pelan ini, anak-anak akan mendapat perlindungan insurans dan ibu bapa atau penjaga merupakan pemegang polisi. :)
Sekiranya ibu bapa memilih rider manfaat pembayar, polisi pendidikan memberi jaminan bahawa sekiranya ibu bapa atau penjaga yang sah meninggal dunia, anak-anak akan mempunyai akses kepada dana untuk membiayai perbelanjaan pendidikannya kelak. Polisi ini juga memberi kelonggaran untuk menambah jumlah simpanan pada masa depan.

No comments:

Post a Comment